onsdag 18 december 2013

Nu kan jag...

... använda vågen
 
 
För ett par år sedan fick jag en bakvåg av min man
En riktigt snygg sådan och visst har jag använt den en hel del men om sanningen ska fram så har den mest tjänat som förvaringsställe för "bra att ha saker" eller rättare sagt saker som aldrig kommer till sin rätta plats
Ni vet, den där lilla skruvmejseln, knapparna som medföljer nyinköpta plagg, kanske ett plåster man aldrig behövde använda, en halv karta med Alvedon, en tärning, kanske en tejphållare, en nyckel, myggsprayen,  några gummisnoddar, ett par hårspännen
Ja kort sagt alla dom där småsakerna man ibland har i sin hand och snabbt måste lägga på ett "bra ställe" och just ett bra ställe har varit min vågskål
Men häromdagen drabbades jag av någon tillfällig städnojja och bestämde mig för att lägga alla dessa småsaker på sina rätta platser och vips så kom min fina våg äntligen till sin rätt igen
 
 
 
 
 
Men Paul, jag är ledsen men jag kan verkligen inte lova att vågskålen inte kommer att fyllas på igen
Men jag ska göra mitt bästa men du vet hur jag är, plötsligt står jag där med något i handen och vips måste Linn ha hjälp med något, Picasso måste ut och kissa, katternas matskål behöver fyllas på eller,
ja du vet helt plötsligt måste jag bara lägga ifrån mig det jag har i handen och det snabbt och då är vågskålen alldeles ypperlig att ta till


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar