måndag 30 december 2013

Så nära...

... men ändå långt borta
 
 
Vi har bott här i huset i lite mer än åtta år
Under den tiden har vi mer än en gång sagt
 
- Vi måste gå upp till fornborgen...
 
 
 
 
Men så har det varit som det mesta, dagarna går veckor blir månader som blir år utan att vi har kommit oss för att ta oss dit
Det är ju inte så att det är speciellt långt till fornborgen tvärtom nästan pinsamt nära
Jag är värdelös på att bedöma avstånd men jag skulle tro att det rör sig om drygt en kilometer men den där kilometern har liksom legat helt åt fel håll när vi varit ute och gått





 
 
Men nu blev det äntligen av
Underbart väder, soligt och blå himmel
Det kunde liksom inte bli bättre
Picasso fullkomligt älskade stället, massor av stenar och berg att hoppa runt bland och Linn tyckte att det var oerhört spännande att höra pappa berätta om hur det tidigare varit vatten ända fram till kullen och när pappa pekade ut gravfältet blev det hela ännu mer spännande
 
 
 






En liten resa mellan tid och rum och jag skulle tro att årets adventskalender med Familjen Hedenhös gjorde sitt till för att Linn skulle tycka att det var lite extra kul och spännande att kika på stenresterna från den forna borgen
 
 
 
Utflykten var supermysig och rolig på många sätt, alla fyra var på ett strålande humör och tänk vilken förmån vi har att bo med "äventyret" runt hörnet
På hemvägen konstaterade vi att det var absolut inte sista gången vi var uppe vid fornborgen, nu när vi äntligen tagit oss för att leta oss dit kommer vi med all säkerhet att låta promenaderna gå i den riktningen i framtiden



 
 
Det allra bästa av allt var att besöket vid fornborgen medförde att jag upptäckte nya promenadvägar att utforska så nu hoppas jag på att snön fortsätter att hålla sig borta så att Picasso och jag kan upptäcka närområdet när vi ger oss ut på våra promenader tillsammans
För hur skönt det än är att ge sig ut på promenad så är det dödens tråkigt att gå samma vända dag efter dag eller att bara gå fram och tillbaka på samma väg
Promenaden blir så mycke roligare när man kan gå en "runda" och igår upptäckte jag flera tänkbara rundor där Picasso kan låta sina tassar springa av sig överskottsenergi
 
 


2 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar utsikt..roligt med nya promenadvägar..man blir alltid lika glad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar utsikt och jag har en känsla av att det kommer att bli en bra ställe för picknick när vädret blir varmare :-)

      Radera