lördag 7 december 2013

Nostalgi...

... pyssel
 
 
När jag växte upp hade vi inte så många "inför jultraditioner"
Mamma putsade fönstrena och ställde fram ljusstakarna dagen innan första advent men man fick absolut inte tända dom förns på morgonen den första advent
Dagen innan julafton städade mamma, plockade fram julpyntet och sent på kvällen klädde vi julgranen tillsammans men i övrigt var det inte mycke till julförberedelser
Men vi hade en liten tradition, vi gjorde smällkarameller tillsammans med pappa
 
 


Jag minns dessa tillfällen med ett litet leende och en värme i hjärtat
Jag minns också att det var ett big no no att tjuvsmaka på godiset som skulle vara i smällkaramellerna
Häromdagen passade Linn och jag på att vika lite smällkarameller och jag måste erkänna att jag kände mig lite busig när vi provsmakade kolorna
För givetvis provsmakade vi inte bara en kola utan en av varje smak
Det är liksom lite det som är tjusningen när man är vuxen, att få bestämma själv och busa till det precis när man vill
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar