söndag 8 december 2013

Läsglasögon...

... är en bra uppfinning
 
 
Under några år på det glada 80talet var vi ett gäng tjejer som träffades och åkte på diverse Gyllene Tider relaterade resor både konserter och camping/turistande i Halmstad med omnejd
Sen splittrades Gyllene Tider och  livet kom emellan för vår del
 Men igår, efter tjugotre år och en stor portion vuxenliv med allt vad äktenskap, skilsmässor, barn, jobb heter så var det dags för fyra av oss att träffas
Det var som om tiden stått stilla...
 
 


... ja i alla fall ända fram tills vi landade på Texas Long Horn för lite lunch
Vi blev placerade i ett hörn med väldigt dunkel belysning och fick varsin meny i handen och då inträffade det roliga
Plötsligt började vi leta ljuskällor, höll menyerna på långt avstånd, kisade med ögonen och gjorde vårt bästa för att kunna klura ut vad som fanns på menyn
För givetvis hade ingen av oss läsglasögonen med
Efter en stund lyckades jag hitta en svag ljuskälla och perfekt vinkel och kunde i alla fall uttyda "California burger" vilket lät helt ok
Där och då bestämde jag mig för att nästa gång jag är på ÖB eller nåt annat bra ställe ska jag investera i ett gäng läsbrillor och placera på bra ställen dvs jackfickan, väskan osv. för nu börjar det bli lite jobbigt att gissa sig till vad det står på menyer,  innehållsförteckningar osv.


2 kommentarer:

  1. Säger som jag sagt till pappa de senaste 5 (?) åren; gå till optikern!! ;)
    // Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var hos optikern , för åtta år sen.... :-)

      Radera