torsdag 5 december 2013

I dag var det...

... nödvändigt med terapibakning
 
 
Efter en natt med minst sagt bristfällig sömn pga av värk kändes det sådär lagom muntert när klockan ringde "dags att gå upp"
Det börjar ju bli en vana att nattsömnen störs av värken och jag brukar kunna parera smärtan rätt bra men i natt kändes det extra jobbigt eftersom det inte bara var Herr vänster som protesterade, även Herr Höger Axel knorrade lite och det är väl kanske inte riktigt vad jag behöver just nu så jag håller tummarna för att det var en högst sporadiskt liten protest
 
 


Förutom störd nattsömn så har jag känt mig lite "låg" dom sista dagarna
Jag börjar så smått ruttna på att ha ont, att gå hemma och inte kunna/orka göra det jag vill och att sjukskrivningen dessutom sätter spår i plånboken höjer ju inte humöret direkt när det finns några "skulle vilja" som snällt får vänta
Nu är inte jag något större fan av självömkan så när jag kom hem efter att ha lämnat Linn i skolan och på hemvägen passat på att gå spåret tillsammans med Picasso kände jag att det var dags för lite terapi för att göra mig av med trista tankar och bättre terapi än bakning finns ju inte
Jo kanske förresten, stickning får nog dela första platsen med bakningen
 
 


Eftersom jag i ett svagt ögonblick lovat Linn att vi skulle testbaka pepparkakor inför årets pepparkakshus ( som inte kommer att bli något hus ) så fick det bli något snabbt och enkelt såhär på tidiga fm
Jag smakade Snickerskaka på Hundfiket tidigare i höstas och har sen dess varit lite småsugen på att baka dessa själv och något enklare får man nästan leta efter
Rör ihop, platta ut, smält choklad och vips är man färdigt och slutresultatet är om än lite sött så ändock försvinnande gott
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar