onsdag 4 december 2013

Nöden är ...

... uppfinningarnas moder
 
 
Trots att vi letat igenom sex av de tio ( min man påstår att det är elva ) flyttkartongerna med jul/adventspynt så är Linns paketkalender ännu på villovägar
Linn saknar sin kalender och vore det inte för makens muttrande om tungt, axel och handoperation så skulle jag ha struntat i att han kommer hem sent om kvällarna den här veckan och därmed inte kan vara behjälplig vid letandet och helt på egen hand fortsatt min envisa jakt på den försvunna kalendern men hur otroligt det än låter så lyssnar jag för en gångs skull på min käre make eller kanske rättare sagt - jag lyssnar på min protesterande kropp
 
 
 
 
Men samtidigt har jag tyckt lite synd om Linn som inte riktigt tycker att det är samma sak att välja ett paket ur en påse som att se alla paket upphängda
Det hör liksom till att sitta och titta på paketen, klämma lite, känna och bestämma sig för vilket paket som står näst på tur att väljas och sakta se hur paketen försvinner i takt med att julafton närmar sig
Så jag har verkligen slitits mellan att lyssna på min kropp och att göra Linn glad
Men så fick jag en liten snilleblixt och bestämde mig för en liten provisorisk lösning i väntan på att vi fortsätter våran kalenderjakt
Ett trappräcke och lite röda paketsnören senare så var allt på plats
 
 
 
 
Nu håller jag tummarna för att Linn uppskattar min lilla lösning på det hela
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar