måndag 30 december 2013

Det blev jul...

... trots tomtebrist
 
 
I år var inte julförberedelserna  riktigt som andra år, orken och lusten ville liksom aldrig riktigt infinna sig
Något "adventspyntande" blev det liksom aldrig, jodå vi plockade fram en adventsljusstake men där stannade det liksom
Stjärnor och stakar i fönstren lyste med sin frånvaro ända fram tills några dagar före jul då vi köpte nya julstjärnor till vardagsrumsfönstret och då jag även kom mig för att sätta upp julgardiner




Och hade det inte varit för den fina tomten jag fick av min jobbarkompis P och de tomtar jag köpte när Bauhaus hade 50% på julpyntet så hade det inte blivit mycket tomtar framme i år heller eftersom de tio flyttkartongerna med julpynt förblev kvar nere i garaget


 
 
 


Dan före dopparedan tog vi in julgranen och i år agerade jag julgransmajor och bestämde att vi - med några få undantag - bara skulle använda oss av det röda pyntet och inte ha en massa pyssel i granen
Linn protesterade lite men när vi klätt granen färdigt var hon väldigt nöjd med slutresultatet






Det sena pyntandet i den  minimalistiska skalan gjorde att jag kvällen innan julafton hade lite lite ångest och kände att i år blir det ingen jul
Men tänk så fel jag hade
Visst sjutton blev det jul trots de ringa pyntandet, skrala förberedelser och inget pepparkakshus
Ja faktiskt så blev det en av de mysigaste julaftnar på många år för när allt kommer omkring så är det ju vare sig tomtarna, pepparkakshuset eller de andra pyntet som "gör" julafton utan det är ju känslan av jul man bär inom sig







När julafton så sakteliga började övergå i juldag så var det egentligen bara en enda sak jag saknade för att julaftonen skulle kännas komplett och det var Anna
Men med lite tur kanske både tomtarna nere i garaget och Anna hittar hit nästa jul

2 kommentarer:

  1. Mycket eller lite pynt... jag lyckades inte uppbringa ens det minsta spår av julkänsla i år... julgranen den står här grann o fin som vanligt men nu har nyår redan passerat och jag undrar nästan fortfarande när det ska bli jul?? /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortare än vi anarär det jul igen...

      Radera