onsdag 7 januari 2015

När rätt...

... blir fel
 
 
Jag tycker att det är jättesvårt att köpa presenter/julklappar till Paul
Jag menar - han är en man i sina bästa år som har det han behöver och  när han upptäcker att något fattas i tillvaron så köper han det
Så när det vankas födelsedag eller julafton kör jag på gamla invanda spår dvs en skjorta eller något annat praktiskt och inte speciellt personligt mer än just tanken bakom
Lite då och då brukar Paul tipsa mig via mail om böcker, filmer o dyl som han önskar sig
Oftast brukar jag läsa mailet och tänka - Det där ska jag komma ihåg och...
 
 



.. ja sen när det närmar sig jul/födelsedag så har jag givetvis glömt bort vad det var för någonting
Men så i början av augusti fick jag ett mail från Paul med ett "tips" om lämplig present och den här gången var jag lite smart och lät mailet ligga kvar som oläst så att jag inte skulle tappa bort det
Där blev mailet sedan liggande om en påminnelse varje gång jag kollade min mail
Strax före jul kom jag mig äntligen för att beställa den önskade boken, pengarna drogs från mitt konto och dagen efter beställningen kom ett mail om att boken var skickad
Jag var lite sent ute men hoppades lite på att de fyra vardagarna som återstod fram till julafton skulle vara fullt tillräckliga för att boken skulle hinna levereras
Julafton kom, dessvärre hann ingen bok levereras men jag ställde mitt hopp till mellandagarna och tänkte att en försenad julklapp är bättre än ingen alls
Ingen bok dök upp, däremot upptäckte jag att pengarna hade kommit i retur in på mitt konto så jag drog slutsatsen av att något hade hänt och  att boken inte skulle dyka upp vilket kändes lite trist eftersom jag för en gångs skulle tyckte att jag hade överträffat mig själv och tagit till mig tipset från Paul och kände att Paul förmodligen skulle ha blivit både glad och överraskad över julklappen och visst är det tanken som räknas men ibland känns enbart tanken rätt fantasilös
Men så hamnade vi inne på Akademibokhandeln och jag fick se boken, visserligen hundra spänn dyrare än i SF bokhandeln men den hundralappen kändes inte så viktig just då utan jag köpte boken och kände mig lite glad och nöjd...
 
 
 
... dvs ända tills vi kom hem och jag hittade avin från DHL i brevlådan
- boken hade äntligen kommit , sex vardagar efter att den hade skickats från bokhandeln
Man brukar ju säga bättre sent än aldrig men just den här gången hade jag nog föredragit aldrig om jag ska vara ärlig
Nåja, Paul fick sent omsider sin julklapp och nu har vi dessutom en present som ligger och väntar på att få komma till ett nytt hem
 


 
 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar