fredag 23 januari 2015

Vi glömde...

... gå ut med hunden
 
 
Strax efter fyra i morse kom Picasso och var väldigt tydlig med vad hon ville
 
- ut och kissa
 
När jag stod där i altandörren, lite halvsovande och huttrandes i morgonkylan slog det mig plötsligt att vi totalt glömt bort kvällspromenaden med henne
Vet inte riktigt hur eller varför det blev så men det kanske säger lite om det allmänna läget hos familjen Ahlgren för tillfället
Visserligen åt vi middag lite sent, vi hade besök av grannen och...
 
 


... ja när klockan var åtta hamnade vi framför TVn, Linn som är på väg in i en förkylning var trött, Paul som jobbat sent kvällen innan och haft en rätt tuff arbetsperiod var också helt slut och så jag då som för tillfället har en kropp och knopp som då och då går in i "offmode" och inte riktigt fungerar som den ska i alla lägen
Paul försvann ner till sängen strax före nio och Picasso följde med honom ner
Sen nattade jag Linn, satt ytterligare en stund framför TVn och gjorde slutligen kväll även för min del
 
 


Picasso ?
Ja hon sov hur gott som helst intill Paul och ingen av oss verkade ha en tanke på den missade kvällspromenaden just då
Linn och jag var ute med Picasso vid tre-fyra på eftermiddagen så att den fyrbenta lilla damen kunde sova gott och vänta ända tills fyrasnåret på morgonen med att väcka matte för att få komma ut och "pudra nosen"  är för mig en gåta men hon är en fantastisk liten hund vår Picasso och som plåster på såren ( och för att döva mitt eget dåliga samvete ) fick hon en extra lång morgonpromenad istället 




2 kommentarer: