torsdag 15 januari 2015

Nu frångår jag...

... mina principer
 
 
Jag känner en viss allergi mot "reklam" i bloggar och kan ibland känna att det hela är lite patetiskt
Jag menar - bloggar med många följare bjuds in till div event, premiärer, får goodiebags osv och bloggar sen glatt om detta och i 9 fall av 10 så sker detta i superlativer
Gratis är gott och jag förmodar att man inte vill riskera att inte få dessa inbjudningar/gratisprylar för någonstans inser man ju att allt handlar om gratisreklam för företagen ifråga och därmed aktar man sig nog noga för att skriva något kritiskt
Ännu mer patetiskt blir det när en bloggare ivrigt sprider superlativer över sina vänners såååå otroligt bra butiker och fina varor och glatt berättar att man fått/köpt en så snygg jacka, stövlar, ljus eller vad det nu kan vara och sen avslutar inlägget med ett "Skynda skynda dit och handla och hälsa från mig så får ni X% rabatt
Nu är det inte så ofta jag läser eller  återvänder till just såna bloggar eftersom jag tycker att det är så ofantligt tråkigt att läsa rena rama reklaminlägg utan större trovärdighet
 
 


Men nu ska jag frångå mina principer lite och jag känner att jag kan göra det här inlägget med min heder i behåll eftersom jag gör det helt på eget initiativ och inte pga av någon rabatt eller dyl som getts för att jag sen förväntas blogga om det utan  jag gör det helt enkelt bara för att jag känner att jag är så otroligt glad och nöjd med mitt fina armband som jag hittade när jag hade lite småtråkigt och kikade runt lite i de olika grupperna jag är med i på FB och  till slut hamnade i gruppen "Homemade with love" och där fick syn på några foton med fina armband gjorde av Rosita Lindoff
Jag fastnade direkt för armbanden så jag kontaktade Rosita och fick snabbt respons så att jag kunde göra en beställning och idag kom mitt fina armband med posten
Armbandet är precis så fint som jag trodde att det skulle vara och jag är riktigt, riktigt nöjd
Först och främst med armbandet i sig för att det är så fint och det känns lite fint att ha mina barn "samlade" tillsammans i en ring med texten Mamma men också med den snabba och trevliga kontakten med Rosita och att armbandet dessutom var billigt gör ju inte det hela sämre direkt 
 
 
 
Enligt Linn finns det egentligen bara ett fel med armbandet och det är att hennes namn sitter med de vita pärlorna, det är ju så grymt orättvist eftersom hon ju älskar turkost och det borde jag ha tänkt på
Men den detaljen gör inte så mycket för jag har fått en liten ide om ytterligare ett armband som jag ska beställa

 


2 kommentarer:

  1. Ja jag kan hålla med dig i det där med att blogga om saker bara för att man är "sponsrad". Det ger en sådär lagom bra känsla. För man vet ju som sagt var inte om de skriver att det är bra för att det är så bra eller om de skriver som de skriver för att gratis är gott.

    Jättefint armband. Jag gillar armband. Jag använder väldigt sällan armband och när jag väl ska piffa till mig och göra nåt festligt eller roligt så glömmer jag oftast iallafall det sista (som är att ta på mig ett fint smycke).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är precis likadan, jag glömmer det där sista..förhoppningsvis blir jag bättre på att komma ihåg det nu :-)

      Radera