lördag 14 juni 2014

Det låter stort...

... när katten skiter smått
 
 
Jag skulle kunna säga att jag har städat, diskat & tvättat hela dagen men även om det känns så så är det inte riktigt sant
Med tanke på att min ork o energi är nästintill nere på minus just nu så körde jag metoden
- jobba tio minuter, vila 50, jobba tio minuter, vila femtio
Räknar man då att jag var "effektiv" mellan tio i förmiddags och fram till åtta snåret nu ikväll så inser man att det var inte många "jobbminuter" jag hann skrapa ihop
Men ibland får man liksom vara glad åt det lilla här i världen 
 
 

 
 
Mitt i alltihopa ville Linn baka, hon har pratat om det så många gånger nu så jag kände att jag inte kunde säga
 
- Ja, du ska få baka sen... när jag blivit piggare
 
Det var bara att gilla läget och med ett leende säga att visst skulle hon få baka
Hon bläddrade ivrigt i sin kokbok och bestämde sig till slut för mufins
Jag hjälpte henne att mäta upp ingredienserna men sen skötte hon resten på egen hand och det med bravur
Jag blev riktigt förvånad över hennes framfart och slutresultatet fick MVG
 
 


Vid halvtio snåret kröp vi ihop intill varandra i soffan och spanade på "Sean Bana i Afrika"
Vi småfnissade lite tillsammans och en timme senare gick Linn och la sig
- helt utan några som helst protester !
 
 
 
 
 Om någon hade frågat mig i morse hur jag trodde dagen skulle bli så hade jag med all säkerhet svarat
 
- Katastrof !
 
För dagen började uruselt och för en kort stund kände jag inte bara en lätt utan en rätt rejäl panik över att Paul skulle åka iväg och vara borta ett dygn och jag ensam hemma med Linn
Men efter en rejäl sammandrabbning direkt i morse så snyggade vi till oss, pratade igenom dagens förutsättningar och sen...
 
 
 
 
... ja sen hade vi en mysig dag tillsammans
Jag har pysslat med mitt och Linn med sitt och däremellan har vi hjälpts åt att baka, fikat tillsammans, varit ut en sväng och helt enkelt bara haft det mysigt i största allmänhet
Nu är det snart dags att sova även för min del och sen är det bara att ta sig igenom morgondagen och jag håller redan tummarna för att den ska bli lika lugn och mysig som dagen som varit
 
 

 

 
 
 
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar