lördag 21 juni 2014

Tillbaka på...

... banan igen
 
Den senaste tiden har Prinsessan varit ett litet PMSmonster som ständigt utsatt sin lilla ryttare för div olika upptåg och prövningar
Det är mer än en gång som Linn avslutat ridturerna med en ledsen min och en lätt uppgivenhet och hennes självförtroende har helt klart fått sig en rejäl törn
 
 
 


I dag gjorde vi ett blixtbesök hos min syster, det var tänkt att vi bara skulle fika lite och Linn hade väl planerat att kanske borsta på någon häst men vi lyckades klämma in en liten ridtur på Prinsessans son Pirat men eftersom Linn bara hade gympaskor på sig fick det bli en ridtur i westernsadeln utan stigbyglar
 
 


Dom inledde med en liten skrittrunda i skogen och medans moster sen stod och pratade med grannen passade Linn på att rida lite på "ridbanan" dvs stora gräsmattan
Pirat var till en början inte alls speciellt sugen på att jobba utan ville hellre äta gott gräs men Linn var envis och till slut började Pirat lyssna
 
 


I takt med att Pirat lyssnade och gjorde som Linn bad honom om blev Linns leende allt större och till slut bestämde hon sig för att trava lite
Pirat var väl inte supersugen på det men Linn jobbade på hårt och Pirat gav med sig och travade både på volt och över bommen och Linn var strålande glad
 
 
 
 
- Mamma jag bara gör som Marika har sagt åt mig, jag sitter djupt i sadeln, gör benen tunga och driver och jag försöker tänka som Julia tänker och det fungerar. Jag kan rida och  Pirat är superbästaponnyn !
 




 
 
Det var så härligt att se Linns lycka och glädje över att få känna känslan av att lyckas och att kunna något man börjat tvivla på var möjligt
Nu när Linn återfått sitt självförtroende så ska jag se till att träna lite mer på att påminna mig om att denna lilla kloka unge trots allt bara är åtta år, just det är en detalj som jag alltför ofta glömmer bort när vi är i stallet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar