onsdag 25 juni 2014

Livskvalite...

... en helt vanlig tisdag
 
 
Gårdagen var en sån där dag man helst vill styrka ut almanackan och efter morgonens besök hos sjukgymnasten hade jag inget större hopp om att den här dagen skulle bli bättre
När klockan ringde i morse hade jag en liten "att göra lista" att bocka av
 
*Ringa ortopeden om sjukskrivningen
*Besök hos sjukgymnasten
*Stallet & ridning
*Städa Linns rum
*Ringa jobbet
 
 
Jag gick bet direkt eftersom ortopeden ändrat sin telefontid nu under sommaren så samtalet fick vänta tills på eftermiddagen mao hade jag kunnat sova en halvtimme längre
Besöket hos sjukgymnasten gick som förväntat, hon tyckte vi skulle öka på övningarna och efter genomgången hos henne talade axeln om att hen inte riktigt var med på det
*yippey*
Ont i axeln och sommarlovsledig Linn är väl inte direkt  en drömkombo
Men väl hemma kryddade jag den lite sena frukosten med två Alvedon665
Linn var på ett strålande humör och vi enades om att vi skulle softa en liten stund så att värktabletterna hann göra sitt innan vi åkte upp till stallet
 
 
 
 
 
 
Väl uppe i stallet blev det först en tur med Linn på Prinsessans rygg och jag på min tvåhjuliga gröna springare
Prinsessan som varit ett PMSmonster den senaste tiden var som förbytt och helt plötsligt hade vi en supertrevlig ponny med oss ut som med spetsade öron både skrittade, travade och galopperade med stor iver och utan att tjorva det minsta
Linn och jag bara tittade på varandra och undrade om någon hade bytt ut vår ponny
 
 

 
 
Efter Prinsessan var det Monias tur att få komma ut på lite bus och mys tillsammans med Linn
Den här gången lät jag cykeln stå kvar på stallbacken och Picasso fick hänga med oss ut istället
Som den hyggliga ponny Monia är så bjöd hon Linn på en sagolikt mysig ridtur trots att hon tycker att det är lite halvunderligt att ge sig ut i skogen helt solo utan några hästpolare
Det skulle liksom aldrig falla henne in att trilskas och dumma sig utan är hon är verkligen en helt underbart snäll ponny som lyssnar på sin lilla ryttare  
 
 
 
Efter stallet åkte vi bort till Jaktstugan vid grusgropen
Linn hade ett önskemål om att få gå på lite upptäcktsfärd där och jag låter bilderna därifrån tala för sig själva
 



 
 
Vi lyckades landa hemma lagom till ortopedens telefontid och jag som förberett mig på "Då får du ringa VC...." möttes av en mycket trevlig sköterska som direkt skulle gå och prata med den läkare som hade opererat mig och be honom ringa upp mig
Ja sen var det då samtalet till jobbet, där möttes jag av en telefonsvarare som berättade att vederbörande var på semester fram till 21 juli så efter det återstod bara en sak på "to do listan"
- städa Linns rum
Ja, vi kan väl säga såhär - jag började i alla fall
Två och en halv timme höll jag på och plockade och grovt räknat behövs det nog minst lika mycke till men sommaren är ju lång så...
 
 

 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar