onsdag 4 juni 2014

Jag är inte bara kassör utan...

... även sekreterare och rosettansvarig
 
 
Det blir lätt så i en liten klubb, man får helt enkelt rycka in och hjälpa till med det man kan för att få klubben att fungera
Men ibland hinner ju livet ikapp en och den här våren eller snarare det sista året kommer nog att gå till historien som året jag helst vill glömma
Stundtals har det nätt och jämt funnits kraft och ork nog att bara ta sig igenom dagen och då är det lätt att just ideella åtaganden får läggas åt sidan lite eller i alla fall gå på halvfart
Jag har haft koll på att rosettförrådet behövde fyllas på men det kom liksom aldrig längre än till just en tanke och när säsongens första tävling drog igång för ett par veckor sen fick jag lite smått panik ett par dagar före tävlingen då jag insåg att jag helt glömt av det hela
Men efter en inventering så konstaterade  jag att vi skulle klara den första tävlingen
- nätt och jämt
Och sen, jag sen hade jag ju fyra veckor på mig till  nästa tävling
- gott om tid
Eller hur ?
Vips så var det tio dagar kvar till nästa tävling och då inte tio vardagar utan både vanliga helgdagar och trams som kristi himmelsfärdshelg
Lätt panik uppstod hos mig men jag kastade iväg en beställning på 400 rosetter
 
 
 
I fredags fick jag mail från  http://www.premiemax.se/ där dom undrade om det var några av rosetterna som var viktigare än de andra eftersom dom inte var helt säkra på att hinna trycka alla i tid
Jag tänkte snabbt och kom fram till att segerrosetterna och de rosetterna alla som deltar får var allra viktigast, övriga placeringsrosetter kunde vi ju "byta ut" i efterhand
Hon lovade att försöka göra vad hon kunde vilket jag tackade för
I går fick jag ett mail om att alla rosetter var klara och postade
- snacka om service !
Ibland blir man bara så glad
 
 


Nu har vi rosetter så det räcker säsongen ut, nu återstår bara det roliga att beställa rosetterna till alla duktiga segrare i Sommarcupen och är det något som är roligt med att vara rosettansvarig  så är det just att få vara enväldig domare och bestämma färg o modell på dessa specialrosetter
Och med tanke på den otroliga bra trevliga och snabba servicen så är det ju givet att jag kommer att beställa även dessa rosetter från just Premiemax
Ett företag som är så trevliga och tar så väl hand om sina - slarviga - kunder ska absolut gynnas
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar