torsdag 5 juni 2014

Så var det där...

...  med att vänja sig
 
 
 
Hämtade ut min nya medicin idag på eftermiddagen och tänkte att det var väl lika bra att ta den första tabletten på en gång
Sen åkte vi upp till stallet Linn och jag
Vi pysslade lite med Monia och medans Linn sen  red ut med några andra tjejer i stallet pysslade jag om Prinsessan och gjorde iordning henne så att hon skulle vara redo för en skogstur när Linn kom tillbaka efter första vändan
Lagom tills det var dags att knäppa käkremmen på Prinsessans träns kände jag hur jag började kallsvettas som sjutton och ett lätt illamående spred sig
 
 
 
 
 
Hjärnan började gå på högfart
- varför just här och just nu ?
Hur sjutton skulle jag fixa att lyckas samla ihop mig så pass att jag orkade med en liten promenad tillsammans med Linn & Prinsessan ?
Som tur var fanns räddningen nära till hands, Julia som hade Peppe redo tog med sig Linn & Prinsessan på en liten sväng medans jag satte mig ner och vilade en stund
Sakta kände jag hur kallsvetten försvann, illamåendet drog bort lika snabbt som det hade kommit och det allra bästa av allt, helt plötsligt upptäckte jag att expresståget som rusat runt inne i kroppen på mig under de senaste dagarna hade stannat vid perrongen och dessutom passat på att släppa av både huvudvärken och den där obehagliga känslan bakom ögonen
Ja faktiskt så började jag må riktigt okey
 
 


Och det är lite lustigt det där, ungefär samtidigt som den där sköna känslan av att jag faktiskt mår helt ok för en stund infinner sig så infinner sig även insikten om hur otroligt dåligt jag faktiskt mått stundtals även om jag gjort allt för att hålla skenet uppe både för min egen och omgivningens skull
Och det är inte utan att jag känner en viss längtan efter att bara få må bra, att få vakna en dag och känna mig pigg och utvilad
Men framför allt önskar jag att man hittar orsaken till att jag mår som jag gör, just nu känns det bara som om allt hänger i luften och det är inte utan att jag stundtals känner mig som jordens hypokondriker men samtidigt så är det rätt svårt att fejka svullna ben, högt blodtryck och snabb puls...
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar