tisdag 20 december 2011

Är det någon...

... som kan trolla ?

I så fall har jag ett önskemål
Om jag ber riktigt snällt kanske någon med magiska krafter skulle kunna trolla fram några extra timmar åt mig i morgon ?
Varje minut extra jag kan få skulle kännas väldigt värdefull och jag skulle bocka och niga av djup tacksamhet


I morgon är jag kompledig
Vid tjugo över sju följer jag Linn till skolbussen och sen är det skola och fritids fram till halv fyra - fyra för hennes del och min ursprungliga plan var att ägna dessa timmar åt att julstäda härhemma och sen ( äntligen ) börja botanisera bland alla mina härliga tomtar
- kort sagt äntligen låta julen flytta in här på allvar




Men jag börjar så smått misstänka att min planering inte kommer att hålla
Det har uppståt en del "borden" , "måsten" och "skulle vilja" under de senaste dagarna som skulle behöva fixas undan i morgon som att jag tex skulle behöva åka in till Rimbo i morgon och hämta ett paket och när jag ändå är i Rimbo för att göra det skulle jag kunna slinka in på jobbet och lämna Linns gamla skidor till Pernilla
Att lämna skidorna till P är absout inget måste utan mest något jag vill göra så fort som möjligt eftersom jag tycker att det skulle vara så kul för Disa att få prova skidorna nu medans det finns lite snö

Sen skulle jag behöva ta en sväng in till Norrtälje för ett besök på Blomsterlandet eftersom Kungsgranen vi löpte där i fredags barrat mer än lovligt och när ja i rena ilskan efter gårdagens planeringsdag ringde till Blomsterlandet för att klaga hade jag alla taggarna utåt och var väl förberedd på strid men jag möttes av en väldigt trevlig tjej som bad mig komma in med kvittot ( om jag hade det kvar annar spelade det ingen roll ) så skulle dom givetvis kompensera oss
Norrtälje skulle jag givetvis kunna ta efter at jag hämtat Linn på Fritids men grejen är att jag är lite sugen på att ta vägarna förbi Rusta eftersom dom har rätt bra pris på LittlePetShops där och att köpa julklappar till Linn när hon är med funkar inte, ungen är alldeles för smart för att gå på den enkla
- Ska vi köpa den här till XX i julklapp ?
- Du vara luras, du tänker köpa den till mig...




Ja sen måste jag ta en tur till stallet ochså och det görs ju bäst före tre - halv fyra innan det blir mörkt och så var det där med städningen då och i ärlighetens namn skulle jag dessutom behöva tvätta ikapp lite men framför allt ta mig an det enorma berget av ren tvätt som ska vikas och läggas in i garderoberna
När jag för en stund sen tänkte högt angående morgondagen så tyckte min käre make att städningen var det väl inte så himla bråttom med det finns det väl tid för på torsdag
Torsdag ?
Vänta nu, är det inte då vi ska äta julbord på Långbro Värdshus och var det inte då Linn och jag skulle möta honom utanför hans jobb vid kvart över elva ?
Mig veterligen tar det en stund att ta sig från Frihamra in till Lindhagensplan och det varesig man åker kommunalt eller är den av oss två som tar bilen
Nja, torsdagen går nog fetbort som städdag milt uttryck
Dels hade jag tänkt köpa de sista julklapparna då och efter julbordet ska vi fåraktigt ge oss iväg till Flygfyren och handla julmaten




Så jag ber allra ödmjukast att om det är någon som kan trolla eller som känner att h*n har en minut eller två över så vet ni nu vart ni kan lämna dom
Jag lovar att ta hand om dom på allra bästa sätt och vårda dom som om det vore mina egna barn
Annars är det väl helt enkelt så att jag får luta mig tillbaka i tryggheten att jul blir det hur som helst vare sig jag hinner med mina måsten, borden och skulle vilja...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar