söndag 25 december 2011

Nu e glada julen...

... slut slut slut


Kanske inte riktigt men nästan så och jag kan lyckligt luta mig tillbaka och konstatera att det blev en helt underbar julafton med huset fullt av kärlek och värme precis som det ska vara





Julafton inledde jag med ett par timmar på jobbet
Riktigt lungt och skönt med en härlig stämning både ute hos kunderna och hos oss i personalen
Jag hade en rätt soft runda och kunde ta det väldigt lungt och kunde med gott samvete stanna en extra stund hos kunderna vilket kändes rätt skönt
En av kunderna såg fram emot att fira julafton alldeles ensam h*n hade inte riktigt bestämt sig för om h*n skulle bry sig om att duscha och klä sig fin eller om morgonrocken skulle få sitta på hela dagen
Nästa kund jag kom till skulle för första gången i sitt liv fira julafton alldeles ensam och h*n kände sig inte riktigt bekväm med det men efter att vi druckit lite kaffe, glögg, ätit en pepparkaka och småpratat om "gamla" jular så kände h*n sig iallafall lite bättre till mods 






Så julmat och julklappar i all ära men det allra mysigaste har varit att ha haft alla tre barnen hemma och som en extra bonus även den blivande svärsonen Magnus och min svärfar Jompa

Att bara få vara och njuta av stunden här och nu och för en stund tränga bort alla tankar om  kaoset och alla rykten som snurrar på jobbet om vem som sagt vad om vem var riktigt riktigt skönt
Just nu känns det som att man inte riktigt kan lita på någon anna än sig själv men förhoppningsvis så kanske allt lägger sig till ro och ur allt elände kanske det kommer något bra dvs om vi inte på kvinnors vis biter oss fast i gamla invanda mönster där den som inte är med oss är emot oss och ingen varken kan, vill eller vågar lita på någon...



1 kommentar:

  1. låter som en skön jul!!
    Tacka Linn för den goda julklappen =)
    kram /K

    SvaraRadera