lördag 10 december 2011

Ris och...

... ros


För ett tag sen fyndade jag lite garn, betalade 10:- per nystan istället för 29:90
Efter att ha stickat två mössor bestämde jag mig för att det nog var dags att sätta stickorna i ett lite större arbete och varför inte en kofta till Linn ?

Jag valde en lagom simpel modell med ett hyfsat lätt mönster
- allt för att kunna sitta och sticka framför TVn
I förrgår kväll blev skapelsen klar och när Linn kom hem från fritids igår var den färdiga koftan det första hon fick syn på och hennes spontana kommentar blev

- Ååååå, min egen vackra kofta





Linn drog på sig koftan med en gång och gav den MVG
Ja, iallafall i så där en två-tre minuter sen konstaterade hon

- Den kliar... men vi kan spara den till mina barn




Linn är verkligen inget "stickadtröjabarn"
Hon är alldeles för varmblodig för det men blir det bara riktigt kallt så kanske jag kan lura på henne koftan iallafall ett par gånger innan hon har vuxit ur den
Som tur är så ska Linn få en ny kusin vilken dag som helst så jag får väl ägna mig åt att sticka en liten babykofta eller två istället för nu när stickintresset väckts till liv igen så riktigt kliar det i "villstickafingrarna"






3 kommentarer:

  1. Det var en fin kofta du stickat.
    Synd att hon tycker den kliar. Men det är väl så ofta med barn och stickat.
    Ha en bra lördag.

    SvaraRadera
  2. Wow vilken fin kofta! Så duktig du är att sticka! Jag försökte själv häromdan, det var visst 30 år sedan, men se det gick inte alls... efter två timmar hade jag åstadkommit 2,5 cm på en futtig handledsvärmare, och fult blev det! Sen fick jag ont i mina sargade armbågar och de satte stopp för vidare försök... synd! Jag har ju så fint alpackagarn nu, från de egna prinsarna!

    SvaraRadera
  3. hihi hon är då för rolig Linnsan!! /Kicki

    SvaraRadera