torsdag 8 december 2011

Nostalgitripp...

... såhär i juletider



Julen 1973 fick jag boken "Marias lilla åsna" av min morfar
Jag vet inte varför men den boken har en alldeles egen speciell plats i mitt "bokhjärta"
Jag älskade berättelsen om Maria, Josef och den lilla åsnans färd mot Betlehem
Jag minns berättelsen som både rolig och kärleksfull och det i kombination med att det var en av de första böckerna jag läste helt på egen hand har nog bidragit till att boken lämnat spår som efter trettioåtta år fortfarande gör sig påminda när det lackar mot jul


Häromdagen var Linn och hennes förskoleklass till kyrkan och tittade på julspel, i skolan äver dom för fullt inför Lucia så,
ja kort sagt är det mycke jul just nu och många funderingar kring det här med tomten, julklappar, Lucia och Jesus födelse
Linn går i sin mammas spår och älskar allt som har med julen att göra så nu har jag varit ner i källaren och letat fram "Marias lilla åsna"
Så nu får böckerna om shettisen Sigge vila i hyllan lite och istället ska Linn och jag tillsammans följa med Josef, Maria & Åsnan på deras färd mot Betlehem och förhoppningsvis närmar vi oss slutet på boken lagom till julafton




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar