söndag 18 december 2011

Från en tomte...

...  till en annan


Vi har en egen liten tomte i vårat stall
En tjej som fixar o donar med det mesta
En tjej som småpysslar och hjälper Marika med lite av varje
Hon har även hjälpt oss att korta Prinsessans tyglar så att det hela blev lite mer lätthanterligt för Linns del
Hon var t.o.m så gullig att hon modifierade lite med Bettans westernsadel så att Linn kunde låna den till Prinsessan och leka lite cowboy
Förutom "pysslet" så bjuder hon ofta på ett leende och många kloka råd och tankar så egentligen är det väl inte så konstigt att Linn för ett tag sen med bestämdhet sa att hon ville köpa en julklapp till K




Jag blev lite förvånad och frågade varför just till K och fick till svar

- För att jag tycker om Kicki, hon är snäll och glad och hennes hästar är så söta

Ja, varför inte ?
Har man varit snäll ska man helt klart ha en julklapp
Sen började Linn spinna vidare på vad hon skulle vilja köpa för julklpapp och jag fick dra lite i handbromsen
Även om jag vet att K har en speciell förkärlek till hästtäcken av div olika slag och att man enligt K aldrig kan få för många täcken så tyckte jag att vi skulle lägga ribban lite lägre
Efter lite funderande bestämde sig Linn för vad hon skulle köpa men eftersom jag vet att K är här och tassar så tänker jag inte avslöja vad det ligger i paketet utan det får K se på julafton
- om hon kan hålla sig så länge

Efter jobbet idag åkte Linn och jag upp till stallet för att dels se till Prinsesan och dels för att Linn skulle "tomta" i stallet
Nu hänger julklappen där och bara väntar på att K ska hitta den




När jag stod och skalade potatisen till dagens middag fladdrade tankarna iväg lite och kom till slut att kretsa runt vår egen lilla filur härhemma
Jag kunde inte låta bli att känna mig lite glad över att Linn verkar ha fått med sig den där lilla genen som gör att man är  omtänksam och tycker om att göra andra glada
Mitt bland alla egna önskningar om div. julklappar och all förväntan som julen för med sig i en liten sexårings värld så stannade vår lilltjej upp, satte sig själv år sidan en stund och kom på att hon ville ge en julklapp till någon som hon tycker om 
- den lilla tanken värmde mitt hjärta





3 kommentarer:

  1. det var väldigt fint gjort av Linn att ge bort en julklapp.Var stolt över din dotter.

    SvaraRadera
  2. men men ...vad urgulliga ni är!! det var väl det sista jag väntat mig, att komma hit till bloggen och hitta en skattkarta =D
    kramar till er båda! /Kicki

    SvaraRadera
  3. Man ska ju vara snäll så här till jul, speciellt mot de som är snälla hela året :)

    SvaraRadera