lördag 3 december 2011

Att jobba helg...

... kan var rätt trevligt


I alla fall om man får en rätt soft runda med mysiga brukare och allra helst om man får trevliga komplimanger
I dag pratade jag om julen med en av mina brukare, vi pratade lite om hur vi skulle fira julen och jag berättade att båda mina äldsta barn kommer hem och firar den hos oss
- Har du fler barn än lill flickan ?
- Ja, jag har två vuxna barn ochså
- Näe... det kan inte vara möjligt. Hur gamla är dom
- 23 och 21 år
- Oj, då var du väl väldigt ung när du blev mamma
- Nja, jag var 23

Det blev tyst en stund och sen sa brukaren

- Nej, inte kan du väl mena att du är 46 år ?
- Jo....
- Det kan man aldrig tro, jag trodde att du var runt 35


Haha, jag är svag för smicker så det var väl därför jag ställde mig och bakade hallongrottor när jag kom hem efter jobbet för om allt går som planerat ska jag köra samma runda även i morgon och förhoppningsvis finns det tid över till en adventsfika med hallongrottor tillsammans med den brukaren



3 kommentarer:

  1. mummmiiii....
    Du kan få hemtjänsta hos mig oxå hihi
    /Kicki

    SvaraRadera
  2. Kicki, du får flörta med stalltomten ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja sådana komplimanger gör en förstås glad!
    Bara att ta emot med att le och vinka!
    Och genast blev den mörka dagen så mycket ljusare...

    SvaraRadera