fredag 2 december 2011

Kalendertomten...

... var sent ute i år 


Jag bet att jag i augusti - september någon gång tänkte "I år ska jag vara ute i god tid med Linns paketkalender...."
Ja, sen blev det oktober och jag tänkte detsamma, november kom och jag började känna flåset i nacken
Och,
ja hipp happ befann vi oss framme vid 30e november och inget paket införskaffat
*panik*
Som tur är så hade Paul lite "dötid" på omsdags eftermiddagen innan han skulle bege sig till Eurosport så han slank in på BR och räddade situationen




I torsdags hängde de första paketen på plats och nerräkningen iför jul kunde börja för Linns del
Eftersom vi är lite motståndare till vad vi brukar kalla "skräprylar" så brukar ju slutsumman på kalendern sluta runt tusenlappen varje år så i år bestämde vi oss för att testa ett nytt grepp
Linn har under hösten gått på BR och trånat efter Playmobils "Ridskola" och alla som har barn i "Playmobilåldern" vet att dessa skapelser innehåller x antal smådelar så vi bestämde oss för att satsa på Ridskolan och "portionera ut den" under december så lagom till julafton har Linn sin ridskola komplett




Först ut var en liten häst som snabbt döptes till Fighter
- mitt förslag om Apelgrå röstades ner med det bestämdaste
- Man kan väl inte heta en Luciasånghäst heller
och vid närmare eftertanke så kan man väl inte det

I går kväll somnade Linn för ovanlighetens skull tidigt så jag kunde ägna kvällen åt att montera stallet




*Yippey*

Vad jag älskar att montera leksaker
Nä, jag tänker inte skriva ut hur länge jag höll på det räcker med att Paul skrattade gott åt mig och tyckte att det nog var dags att jag tog över den biten och övade mig lite mer
Nåja, till slut hade jag lyckats få ihop stallet, delat upp alla små tillbehör i lämpliga paket och kunde färdigställa kalendern




Nästa år kommer jag inte ens tänka tanken att jag ska starta i tid med att införskaffa paket till kalendern, det har inte funkat något år hitintills så varför ens tänka tanken liksom...



3 kommentarer:

  1. Men det var ju jättesmart o köpa nåt som man vet att hon vill ha o dela upp så har hon nåt o tråna efter varje dag.
    Det blev ju en win-win-situation liksom

    SvaraRadera
  2. Du kan ju köpa en massa smått på mellandagsrean, så har du allt klart till nästa år... ;-) Jag är så sent ute att jag skiter i det, det blev en chokladkalender var till ungarna, de är nöjda, så då får det vara. Annars hade jag tänkt köpa Playmobil-kalendrarna, det är ändå himla bra leksaker :-)

    SvaraRadera
  3. sådan kalender hade jag velat haft när jag var liten!!!
    /Kicki

    SvaraRadera