torsdag 15 december 2011

Sällan har väl så många...

... vetat så lite om något

men däremot trott sig veta så otroligt mycke
Lunchrumet på jobbet kan somliga dagar förvandlas till rena hönsgården 
När nya schemat och allt som det kommer att föra med sig diskuteras brukar det uppstå ett kackel utan dess like och helt plötsligt så vet "alla" precis hur allt kommer att bli trots att dom egentligen har noll koll på läget

Y är bergsäker på att nya schemat träder i kraft på annandagen
X vet däremot att det endast är grupp ett som kommer att börja med sitt nya schema den första januari
Z däremot vet med bestämdhet att det minsann är grupp två som kommer att börja med nya schemat först däremot har  Z ingen som helst koll på när det kommer att ske
 B har dock hört att det är grupp tre som ska börja först med nya schemat så fort som möjligt

Plötsligt lägger sig då T i det hela och hävdar att alla kommer att börja på nya schemat den 1 januari medans S hävdar att inget datum är bestämt
V vet däremot att alla fyra grupper ska splittas upp i fem helt nya grupper bara för att det ska bli så rättvist som möjligt
 W har minsann hört att en grupp kommer att fortsätta i nuvarande skick men att man kommer att plocka 2 från de andra tre grupperna som sen får bilda en ny femte grupp
D vet däremot att den nya femte gruppen enbart kommer att bestå av vikarier som binder upp sig på ett tre månaders schema
Rörigt ?
Ja det är väl bara förnamnet och det lustiga i det jela är att jag har en känsla av att inte ens chefen riktigt vet när eller hur det hela kommer att starta






Jag vet inte så mycke mer än att vi har ett nytt schema på gång
Jag har sett hur områdena kommer att se ut för de fem grupperna
Men sen svävar det mest i ovisshet och jag väljer att låta det så förbli
På måndag ska vi ha planeringsdag och förhoppningsvis kommer det hela att klarna lite då
I nuläget känner jag mig mest trött på alla besserwissrar på arbetsplatsen och kan inte låta bli att tänka på hur skönt det vore om folk chillade ner sig lite och la lite mindre tid på att spekulera och förfasa sig över det nya som kommer och istället försökte inte en lite positiv inställning

Förändringar är inte alltid av ondo
En förändring kan leda till något bra även om det vid en första anblick inte ser så ut

Nej, jag ser inte framemot att börja jobba varannan helg men vem vet det nya schemat kanske ser helt ok ut för när allt kommer omkring så suger schemat jag går på just nu fet bäver där lugna gatan varvas med hästveckor som fullkomligt suger musten ur mig
Dessutom kommer arbetet hos kunderna bli lite mer strukturerat när man istället för att flänga runt i hela Rimbo kommer att hålla sig inom ett o samma område




3 kommentarer:

  1. ja har sagt det förut, och det är värt att sägas igen. du är en mycket klok människa.....ibland i alla fall *ler*
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag har mina ljusa stunder *kram*

    SvaraRadera
  3. visst är det konstigt att så många vet så mkt som de inte vet ett dugg om... o en annan sak jag tänkt på är att man kan sitta på samma möte o höra helt olika saker.... o får sen mötet diskuteras ett par tre vändor så har det plötsligt lagts till o dragits ifrån lite o ett helt annat möte presenteras än det du var med o lyssnade på från början.

    Är lite lätt less på det för så är det på vårat jobb också just nu. Surr surr surr o den ena har hört från andra hemtjänstgrupper att si o så ÄR det...

    Vi har en som kommit från en annan grupp i stan o ut till oss på landet som fortfarande efter 2 år säger vi om sig själv o gruppen hon jobbade på innan när hon berättar om hur det är NU, DÄR... ehhh men vi då tänker jag....

    SvaraRadera