söndag 19 januari 2014

Allt som inte är stulet...

... kommer tillbaka
 
 
Eller så ligger det längst ner i tvättkorgen
Under hösten så har Linn vuxit en hel del så vi har fått rensa ur hennes garderob och fyllt på med nytt
Jag har köpt både tröjor, tights och trosor lite då och då för att "fylla på" och jag visste med bestämdhet att vi på marknaden i oktober köpte ett helt gäng med strumpor men ändå gapade hyllorna i garderoben nästintill tomma och mer än en gång har jag fått göra en "akututryckning" för att köpa ännu ett par tights eller ännu ett par trosor/strumpor och jag började så smått fundera över om vi fått in ett klädätarmonster i huset
 
 
 
 
Men efter ett par dagars intensivt tvättande så fick gåtan äntligen sin lösning igår
Våra kläder, handdukar, lakan - ja "vardagstvätten" tvättas ju kontinuerligt hela tiden men längst ner i min tvättkorg brukar den där "udda" tvätten i form av gardiner, filtar mm som inte är så viktigt att tvätta med en gång  samlas och få ligga och vänta på sin tur
I går hade jag letat mig nästan ända ner i botten på tvättkorgen och lyfte upp en filt för att slänga in den i maskinen och tänk...
 
 


... under den filten låg inte bara ett gäng tights utan även några tröjor men framför allt ett helt gäng trosor o strumpor
När, var och hur dom lyckats leta sig ner där på botten av tvättkorgen och hamnat under den filten - som legat där ett bra tag - är och får förbli en gåta just nu är jag bara glad över att Linns hyllor i garderoben återigen fyllts med kläder och att jag slipper ha den där känslan "måste tvätta så hon har något rent att ta på sig i morgon" vareviga kväll
Och till  det gamla talesättet "Allt som inte är stulet kommer tillbaka" kommer jag i fortsättningen göra tillägget   "... eller så ligger det längst ner i tvättkorgen"
 
 

 


2 kommentarer:

  1. Strumpor lever sitt egna liv! alla håller nog med om detta

    SvaraRadera
  2. Tror du mitt hänglås ligger där också? I MIN tvättkorg alltså? ;) /K

    SvaraRadera