torsdag 9 januari 2014

Nu kan...

... kylan komma
 
 
Linns nya mössa blev färdig idag så nu är vi rustade för kylan som väntas dra in över landet i morgon
Jag brukar inte gilla kyla men efter den senaste tidens höga luftfuktighet så kan jag t.o.m tänka mig lite snö bara för att lätta upp luften lite så att det blir lättare att andas för det senaste dygnet har det känts som om det lilla sugrör jag andas igenom har blivit igentäppt
 
 


Men kyla och kyla,  visst på sina ställen lär det bli riktigt kallt men här i våra trakter spås det bli runt 4 till 7 minusgrader och då känns det lite halvlarvigt när man på de lokala nyheterna uppmanar folk att "rusta sig för kylan"
Det är ju inte så att kung Bore slår till och kyler ut oss direkt och det är jag tacksam för med tanke på att mina luftrör brukar få det lite jobbigt när det börjar leta sig under minus tio grader
*Aldrig blir man nöjd*
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar