måndag 6 januari 2014

Smärtfritt...

... är kort
 
 
Att gå runt och ha ont hör ju liksom vardagen till för min del
Smärtan bara finns där mer eller mindre hela tiden, mest mer och att vakna x antal gånger under natten pga av att det gör ont har också blivit en vana och ingenting jag längre reflekterar över
Men så...
 
 



... häromdagen slog det mig
 
- Wow , jag har ju faktiskt sovit sex timmar non stop
 
och när jag tänkte efter så hade axeln pausat lite och kändes som vanligt igen
Efter några timmar började tankarna på operation kännas som en rätt onödig sak och jag började så smått börja umgås med tanken att det kanske var dags att börja jobba igen, jag i alla fall prova halvtid för att se hur långt axeln höll
Men lagom tills jag tänkt klart den där tanken om halvtid så sa det bara *poff* och vips var smärtan tillbaka igen och det med besked
Smärtan var inte borta, den bara hämtade andan för att kunna svinga till med full kraft och lite till så ikväll blir det till att ställa klockan så jag inte missar telefontiden på ortopeden
Jag har ett återbesök där i början på februari men jag tänker inte vänta tills dess utan dom får sätta upp mig på operationslistan NU för att "kapa" tiden lite
Väntetiden på en operation är väl som vanligt 2-3 månader så varför vänta ytterligare en månad ?
Problemet i axeln är ju inget som kommer att "läka ut" av sig självt eller med hjälp av sjukgymnastensbehandling 


2 kommentarer:

  1. FY vad jag hatar smärta..jag vet exakt vad du menar...lever också med de dagligen. De jobbiga är att jag ofta känner mig ensam i min värk...svårt för familj och vänner att förstå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr är det svårt för utomstående att förstå hur det är att gå med ständig smärta, den är ju inte synlig och går inte att ta på :-(

      Radera