onsdag 22 januari 2014

Man måste ha...

... höga tankar om sig själv
 
 
när man på fullaste allvar tror att man är så intressant och avundsvärd att en annan person lägger ner kraft och möda på att sprida rykten med elakt skvaller om en och gång efter annan sätter käppar i hjulet för en och gör allt för att förstöra ens liv och tillvaro på alla sätt och vis och med alla medel gör allt för att förhindra kontakt och slår in kilar mellan vänner och bekanta 
Speciellt då man knappt känner varandra,  inte har setts på över ett halvår och då i helt flyktiga sammanhang och  i stort sett inte har några gemensamma vänner alls som man umgås med
Ett mycket intressant fenomen helt klart, eller så är det kanske så att man dömer andra efter sig själv eller bara helt enkelt tycker att det är skönt att skylla på någon annan när ens tillvaro kanske inte är den man önskade att den var
 
 
 
 
Förmodligen hade du hoppats på en helt annan reaktion från min sida men jag är ledsen, jag bryr mig helt enkelt inte
Varken du eller ditt liv är något som upptar mitt intresse eller engagemang i den omfattning du tycks tro att det gör
För mig är eller rättare sagt var du helt enkelt en ytlig bekant och ingenting annat och jag har så mycket annat som upptar min vardag och mitt liv i stort att jag helt enkelt  inte har vare sig lust, ork eller tid att slösa på människor som inte betyder något för mig och de som känner mig vet att det där med att förstöra för andra och sprida rykten liksom inte är min grej och dom vet också att jag har svårt att vara tyst när man skyller ifrån sig på oskyldiga och om det är att skvallra, ja då har jag "skvallrat"
Men, karma is a bitch och what comes around goes around så jag lutar mig tillbaka och säger som jag alltid gör
- Sanningen kommer alltid fram till slut och den som skriker högst är oftast den som har mest att försvara sig ifrån...
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Ja vad ska man säga.....
    är de avundsjuka eller vad flyger i en del människor!?
    Jag har knappt några vänner känns det som...henne som jag tycker väldigt mycket om som vän och oftast har vi trevligt, men hon ringer aldrig mig för att bara slö pratar och gör jag det så är hon oftast upptagen och det vet jag att hon är ibland så det är ju inget med det. Men ingen ringer spontant och jag har lagt ned det själv också känner mig bara i vägen... lät sorligt och det är det ofta också... men kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner igen mig i det du skriver... Jag är alldeles för snäll och naiv och tror gott om alla vilket tyvärr betalar sig ganska dyrt med jämna mellanrum men man lär så länge man lever.

      Radera