torsdag 30 januari 2014

Min oerhört...

... snälla man
 
Det händer att jag ringer min käre make på jobbet någon gång ibland, inte alls lika ofta som "förr" men ¨som sagt det händer ibland
Oftast så har han tid att byta ett ord eller två men det finns gånger då han sitter djupt koncentrerad, helt inne i sitt jobb och absolut inte har tid/lust att bli störd
Men det är något han aldrig skulle säga utan som den oerhört snälla och omtänksamme mannen han är så låter han mig prata på men...
 
 


... ja även om han inte säger något vid dessa tillfällen så brukar det bara ta sådär en halv minut innan jag inser läget och frågar
 
- Är du upptagen ?
 
Oerhört korkad fråga att ställa eftersom svaret alltid till en början blir
 
- Nej nej, prata på du..
 
Ja så fortsätter jag att prata men så mycket till svar får jag inte, några hummanden och kanske ett eller annat "ja ja" "jomen" eller nå´t annat i den stilen
Och så där kan vi fortsätta, jag frågar om han sitter och jobbar med något och han svarar envist sitt - Nej då..
 
 
 
 
Just idag var ett sånt tillfälle,  när jag var på väg ut till bilen efter läkarbesöket idag så passade jag på att ringa maken för att berätta att jag äntligen hade blivit uppsatt på operationslista
Maken svarade och jag bubblade på som vanligt och han gjorde nog tappra försök att visa både intresse och engagemang men idag var det så otroligt uppenbart att han satt djupt försjunken i jobb att jag avslöjade honom redan efter en mycket kort stund och idag var det inte mycket till protester från hans sida utan vi kunde med skratt i rösten konstatera "Vi ses i natt..."
 
 
 
 
Numera har jag lärt mig att inte ta det personligt, när han är inne i ett jobb så är han så fokuserad att allt annat runt omkring försvinner så egentligen är det en stor bedrift av honom att i alla fall försöka upprätthålla en konversation på ett mycket vänligt sätt jag ör inte helt säker på att jag i en sån situation hade klarat av det riktigt lika bra men jag jobbar i alla fall på att bli bättre att lyssna av honom och försöka vara lika förstående som han är dvs att i såna här situationer hejda mig och avsluta samtalet snabbare
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar