lördag 1 februari 2014

Man har inte...

... roligare än man gör sig
 
 
Kan man inte göra så mycket annat än att bara ta det lilla lugna så får man se till att få tiden att gå med lite handarbete och då med betoning på lite eller rättare sagt litet
I nuläget fixar axeln bara mössor, vantar, raggisar och kanske en eller annan liten babytröja
Stickade två bakelsemössor för ett tag sen och har gått och klurat på om jag inte skulle kunna utveckla mönstret ytterligare lite så det fick bli en lite lägre "kulle" på mössan samt en liten gräddkant
 
 


Jag blev rätt nöjd med slutresultatet men Linn däremot var något missnöjd med att jag gjort den i "bebisstorlek" eftersom hon väldigt gärna skulle vilja ha en liten bakelse att sätta på huvudet
Rent spontant känner jag väl att hon kanske passerat bästföre datum vad det gäller den saken men å andra sidan, vill hon ha en bakelsemössa är det väl klart att hon ska få en
 
 
 
 
 
Lika nöjd som jag är med den senaste mössan lika missnöjd är jag med "restgarnströjan"
Den gick inte helt problemfritt att sticka,
Jag stickade och repade upp första ärmen tre gånger innan jag var hyfsat nöjd med storleken på den och när det var dags att sy ihop den så ville det sig inte riktigt utan jag fick repa upp och göra om ett par gånger och mer än en gång undrade jag i mitt stilla sinne varför jag helt enkelt inte bara kan sticka efter en beskrivning istället för att hålla på och knåpa ihop egna modeller hela tiden
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar