lördag 1 februari 2014

Har ni varit med om...

... att ett mönster talar till er ?
 
 
Efter att ha lämnat Linn i skolan i morse tog jag en tur in till Flygfyren, mitt huvudsakliga mål med den utflykten var att fixa hem något ätbart till kvällens middag men när jag var på väg mot kassan bestämde jag mig för att kolla om det fanns någon tidning som lockade
Hemmets Journal lockade med "Stickextra" och givetvis var jag ju tvungen att lite snyggt och försiktigt spana in om det var några roliga mönster
Jag menar att även om jag vet att man inte ska "läsa" tidningen innan man har köpt den så vill jag ju inte köpa grisen i säcken liksom
Jag bläddrade snabbt - och mycket försiktigt - fram till sidorna med stickmönster och i samma sekund som min blick landade på en bild med ett par pulsvärmare så var det som om ugglorna på dessa viskade till mig
 
- Sticka oss och låt oss flytta lite söder ut
 
 


Det är banne mig inte varje dag en mönsterstickad uggla talar till en så givetvis var jag tvungen at köpa tidningen med mönstret i
När jag kom hem tog jag en snabbpromenad med Picasso, åt en ännu snabbare frukost och sen letade jag fram garn och stickor och slog mig ner i fåtöljen
Två "Hemmafruarna i...." och ett avsnitt "Hem till gården" senare var pulsvärmarna färdiga och nu ligger dom och bara väntar på att få flyga söderut och bosätta sig på någons händer
 



4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, det är ju så himla roligt att sticka :-)

      Radera
  2. Häftiga! ...och tanken fortsätter att älta hantverkscafé... kram /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vid middagen idag pratade Linn och jag om drömmar och Linn konstaterade - Mamma din dröm borde vara ett cafe med goda kakor och mössor som du har stickat :-)

      Radera