måndag 10 februari 2014

När Linn blir stor...

... ska hon bli kändis
 
 
För vad hon ska bli känd är inte så viktig utan huvudsaken är att hon får ge intervjuer eftersom det var så himla roligt att bli intervjuad
 
 


I dag hade vi besök av en journalist och en fotograf och deras tre timmar långa besök ska lagom till sportlovet bli en artikel i SVD om för/nackdelarna att växa upp  tillsammans med djur
Vi inledde besöket med en tur till stallet eftersom dom ville ha lite foton på Linn, Prinsessan & Picasso tillsammans
Väl hemma igen blev det ännu mer fotografering av Linn med marsvinen, Linn med marsvinen och Picasso, Linn med Mysan, Linn med Bosse, Linn, Picasso & Bosse - ja vi provade dom allra flesta konstellationer och med tanke på hur många "klick" fotografen avfyrade så borde han fått en och annan fin bild att använda
Efter fotograferingen fortsatte intervjun eller jag skulle nog snarare kalla det samtalet medans vi fikade lite
Om Picasso valde att visa sig från sin allra tjurigaste och högst osamarbetsvvilliga sida så förvånade Linn mig med att pladdra på som om hon aldrig hade gjort annat
Det är ju absolut inget konstig för oss som känner Linn väl men hon brukar vara betydligt försiktigare och högst ovillig att yttra fler ord än nödvändigt innan hon lärt känna människan ifråga men som sagt i dag var det inga som helst problem med svadan
Hon berättade om sin relation till djuren och satte ord på sina känslor på ett sätt som jag aldrig hört henne göra tidigare
 
 


Linn fick frågan om hon brukade berätta hemligheter för sina djur och om hon berättat någon hemlis bara för djuren och inte någon annan och på det svarade Linn
 
- Jag berättar allt för min mamma hon lyssnar bra och kan trösta
 
 
Just dom orden ska jag noga tänka lite på nästa gång jag upplever att Linn pratar sönder mina öron för det är ju egentligen ett av dom allra bästa betyg jag kan få
- att jag lyssnar och finns där för henne
 
 

 

 
 
 


5 kommentarer:

  1. ska bli spännande att se resultatet :) /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag väntar spänt på att få läsa "utkastet" till artikeln och se vad hon lyckades få ihop :-)

      Radera
  2. Håller med! Jag önskar mera hästbilder i bloggen...kan man aldrig få nog av!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka bli lite bättre på hästbilder :-)

      Radera
  3. härligt dem vill vi se sedan :-)

    SvaraRadera