onsdag 19 februari 2014

Dagens ...

... citat
 
 
Jag är ingen större beundrare av Börje Ahlstedt, när han var med i "Stjärnorna på slottet" för något år sedan så tyckte jag att han gav ett rätt osympatiskt intryck
Nu ikväll tittade jag på  "Mia på Grötö", ett perfekt program att slötitta på under tiden som man fixar och trixar med annat och just i kväll var bla Börje en av hennes gäster
Jag lyssnade inte så noga på vad just han sa men en sak lyckades jag snappa upp och det var
 
- Konsten är att uppleva det stora i det lilla...
 
 


Ibland kan det nog vara så att man i jakten på det "stora" blir lite fartblind och inte ser de små guldkornen man har mitt framför sig
Det kanske är lite nyttig att ibland stanna upp, blunda, ta ett djupt andetag och sen öppna ögonen och ta sig tid att upptäcka det stora i den lilla skatten man har mitt framför ögonen...
 


2 kommentarer:

  1. lite grann av min livsfilosofi också även om det är svårt att alltid få ihop det med själva livet

    nu kan du läsa i min blogg vad jag hade för hemlighet att avslöja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att påminna sig hela tiden 😁

      Radera