tisdag 18 februari 2014

Nej, jag är ingen...

... tävlingsmänniska
 
 
Ja det är i allafall vad jag brukar hävda och till viss del är det nog sant
Visst sjutton tycker jag att det är roligt att vinna i sällskapsspel o liknande ¨men när det kommer till sport så har jag aldrig haft det där sista lilla drivet som liksom får en att ta i och kämpa för att vinna utan jag har nog "gillat läget" och aldrig ansträngt mig speciellt mycket utan mer spelat kortet "Jag kommer ändå inte att vinna så varför anstränga mig"
Men, det finns ett stort men
Det finns en liten, liten tävlingsmänniska inom mig och den brukar krypa fram när det finns tillfällen att tävla mot mig själv
Den lilla tävlingsgenen har legat vilande ett tag men så fick jag en ny telefon förra veckan och passade då på att ladda ner runtasticappen och helt plötsligt fick dom små och korta promenaderna med Picasso en liten extra krydda
 
 
 
 
För även om promenaderna i dagsläget är både relativt korta och i det närmaste kan beskrivas som promenader i myrtakt pga av astman så kan en dålig promenad alltid förbättras en liten liten aning och det är lite där min lilla tävla mot mig själv gen klickar in
Bara hundra meter extra är en liten förbättring och kan man dessutom öka på myrtakten bara aningens så lite så är det ett litet framsteg som sporrar lite extra
 
 


Efter att ha lämnat Linn i skolan i morse så stannade jag till och tog en liten promenad runt spåret
Väl tillbaka vid bilen kunde jag konstatera att jag hade gått lite längre än i går morse och det på något kortare tid och dessutom kunde jag konstatera att Micropauserna då jag stannat till för att dopa mig - läs stannat till och inhalerat bricanyl för att över hubudtaget få ner lite luft i lungorna - varit något färre än under gårdagen
Man får liksom glädjas åt det lilla och inte känna sig alltför nedslagen när man på FB ser att kompisarna gått både 4, 8 och 10 kilometer medans jag med nöd och näppe överlevt min ynka lilla promenad på 1.6 km
Men jag lever på hoppet att jag någon gång ska få rätt inställd astmamedicin så att jag kan ta mig runt en promenad utan att låta som någon som har telefonsex på turbospeed
Sen får jag väl se det hela som intervall träning, jag menar tre promenader a 1.5 - 2 km två - tre gånger om dagen landar ju ändå  på 3 - 6 km / dag och ser man det så känns det genast lite bättre
 
 




 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Ja heja heja

    Det är ju ändå mot sig själv man ska tävla och inte mot nån annan för alla har vi olika förutsättningar att lyckas olika bra

    runtastic??? heter den så? har redan både runkeeper och endomondo men ptja. Runkeeper vet jag inte varför jag har egentligen för jag använder den inte alls

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror den heter så :-D Jag har en Android ( heter det så ? ) så tyvärr finns det inte riktigt lika många appar till den... :-)

      Radera