torsdag 13 februari 2014

Dagens lilla...

... dilemma
 
 
Alla hjärtans dag väntar runt hörnet och det är ingen hemlighet att jag är totalt allergisk mot alla dessa firardagar som Alla hjärtans dag, mors & fars dag eller vad det nu är som ska firas
Jag föredrar att fira spontant och inte på ett bestämt datum men,
ett litet litet men
I familjen finns en åttaåring som med trånande ögon spanat in sockrade gelehjärtan i hjärtformade askar, söta små gosedjur, fina små Alla hjärtans dag kort och allt vad nu handlarna placerat strategiskt i affären bara för att vi inte ska missa att spendera pengar
Jag vet också att den lilla åttaåringens kompisar får alla hjärtansdag presenter av sina föräldrar så på något nedrans vänster har Alla hjärtans dag smugit in och planterat en förväntan hos lilltrollet
 


Mammas anti firande vs Linns förväntningar krockade liksom lite med varandra men efter en stunds funderande hittade jag min egen lilla smitväg
När Linn kom hem från skolan satte vi oss i soffan och pratade lite om hur dagen i skolan hade varit och sen styrde jag in samtalet på den kommande "Alla hjärtans dag" där jag lite fint påpekade vikten av att varje dag under året visa att man tycker om varandra och som en liten slutkläm uppmanade jag Linn att gå och titta på sin säng...
 
 
 
 
... där det väntade ett litet paket, en ask gelehjärtan och ett kort
Linn blev givetvis överlycklig och själv kunde jag pusta ut och känna att min lilla kompromiss kändes helt ok för min del



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar