onsdag 5 februari 2014

Hur kunde jag...

... missa Imperiet ?
 
 
 
För att få sova fyrtiofem minuter längre om mornarna så väljer oftast att skjutsa Linn till skolan istället för att hon ska ta skolbussen
På vägen till skolan ska radion vara avstängd för precis som Linn säger så är det mycket lättare att prata då och på dom ynka minutrarna det tar att åka till skolan hinner vi avhandla en hel del mer eller mindre viktiga saker men så fort Linn har stängt igen sin bildörr och vinkat hej då sätter jag på radion för att få lite sällskap och vid tre tillfällen de senaste dagarna har det spelats låtar med Imperiet
Låtar som till min stora förvåning var riktigt bra och som gjorde mig lite nyfiken på att höra mer så nu ikväll efter att Linn hade somnat har jag roat mig med att lyssna på Imperiet på Spotify
 
 
 
 
Självklart har jag under åren hört Imperiet lite då och då och otroligt nog så har jag en av deras LP skivor i min samling men i ärlighetens namn så tror jag den hittade dit av misstag dvs jag glömde avbeställa månadens skiva eller nåt sånt
Förutom Ulf Lundell som hängt med längst av alla så har jag ju haft en rätt "mesig" musiksmak där Tomas Ledin, Factory, Gyllene Tider och Niklas Strömstedt regerat i mina högtalare så Imperiet har liksom aldrig fått någon chans hos mig
Men plötsligt händer det...
 
 


... många, många är efter "alla andra" har jag helt plötsligt hittat en liten guldgruva att lyssna igenom och tack o lov för att spotify finns och gör det hela så enkelt
 


1 kommentar: