söndag 23 februari 2014

Hon har det inte...

... efter mig
 
 
I fredags var lyckan total
- Äntligen kom paketet från "Girl it" en klubb Linn fått lov att gå med i bara för att få välkomstpaketet och sen inga fler paket eftersom det gott och väl räcker med de månatliga leveranserna från hästklubben "Pennygirl"
I det här välkomstpaketet fanns bland annat en hett efterlängtad sminkväska
Det var med ett stort leende och tindrande ögon som Linn öppnade väskan och sen bara satt och beundrade allt som fanns däri
 
 
 
 
Jag kan på rak arm och mycket bestämt säga att jag minns senaste gången jag sminkade mig
- på min bröllopsdag !
Jag har absolut ingenting emot smink, det fanns en tid då jag själv körde hela kitet inte bara till fest utan även till vardags men i takt med åren har behovet eller rättare sagt lusten att sminka mig blivit allt mindre och mindre och jag har en känsla av att jag i dagsläget förmodligen skulle känna mig rätt obekväm med smink
Men hur lycklig Linn än är över sin sminkväska så kommer jag att vara stenhård
- ingen sminkning utanför hemmet dom närmaste åren
Jag kan inte se någon som helst anledning till att skicka iväg en sminkad åttaåring vare sig till skolan eller till kalas
En åttaåring är ett barn och barn behöver inte få intutat i sig att dom måste vara "fina"
Att smink är roligt för små tjejer ( och killar ) har jag full förståelse för och i Linns värld ska det få vara just roligt ett par år till och just därför sätter jag stopp för smink utanför hemmet och leken


2 kommentarer:

  1. Härligt och sund inställning! Skulle gjort likadant som du om jag hade en åttaåring.

    SvaraRadera