fredag 7 februari 2014

Underbart ...

... är kort
 
 
Efter kortisonsprutan fick jag några dagar utan värk
Ja jag fick t.o.m sova några nätter utan att vakna av värken
Men säg den lycka som varar, sakta kom värken smygandes igen och nu är jag tillbaka i samma läge som innan sprutan
Dvs  jag vaknar sådär en fem-sex gånger per natt av att jag har ont, ibland färre, ibland fler gånger men nätterna då jag sovandes tar mig nonstop från start till mål existerar inte just nu vilket medför att jag återigen hamnat i zoombieläget där tröttheten ligger som en tät dimma över all min vakna tid
 
 


Jag vet att det är olika budgetar, att man inte ska jämföra och ställa sjukdomar/operationer mot varandra men just nu har jag svårt att tycka att det är ok att väntetiden till olika operationer är så olika
Att folk med tex canser eller som jag med ständig värk tvingas vänta på att få hjälp när väntetiden till ( i mina ögon ) inte fullt lika nödvändiga operationer blott är två-tre veckor
För en människa med canser handlar det om rätten att få chansen att bli frisk och för mig och många andra som dras med värk handlar det om att bli av med smärtan och dess orsak för att kunna återgå till jobbet igen
Utan att gå in på vilken sorts operation jag syftar på så kan jag bara konstatera att ingen av de jag känner som gjort denna operation varit så besvärad av sin "sjukdom" att dom levt med ett akut dödshot hängandes över axlarna eller haft så ont/varit så sjuka att de behövt vara sjukskrivna utan dom har kunnat leva på precis som vanligt och gå till jobbet de ynka dagarna innan dom fått lägga sig på operationsbordet i hopp om en bättre framtid
 
 


Ja jag är lite bitter
 Ja jag är lite gnällig och det med all rätt för tyvärr är mina besvär med axeln inte speciellt hippa och operationen jag ska genomgå är tyvärr inte någon operation som är på modet och jag tycker att det är fullständigt vansinnigt att man ska behöva vänta så länge på att få vård som jag har fått göra i det här fallet när somliga behandlingar bara tar sådär en två-tre veckor från start till mål

 
 


2 kommentarer:

  1. Om någon har rätt att vara gnällig så är det du! Och jag tycker inte ens att du är gnällig (så här på håll). Du verkar snarare hålla humöret uppe på ett förvånansvärt sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker att gnälla så lite som möjligt för hur det än är så blir varken smärtan eller humöret bättre av att man ser allt svart

      Radera