fredag 28 februari 2014

Den här gången...

... tänkte jag vara ute i tid
 
 
Även i år blir det ett sommarbröllop
Förra året var jag lite seg i starten och trots att jag var ledig hela sommaren och hade all tid i världen gav jag mig inte ut på klänningsjakt förens tre dagar före bröllopet
Den jakten gick ju sådär kan jag säga, jag menar att köpa en snygg sommarklänning i början av augusti när butikerna börjar fyllas med höstkläder var inte det allra lättaste
De få klänningar som fanns kvar på REAn föll mig inte i smaken så den jakten slutade med att jag köpte en klänning som inte var speciellt somrig men som där i affären kändes ok
Den där okeykänslan försvann dock när jag provade klänningen hemma, visst klänningen var fin och satt riktigt bra men...
 
 


... den kändes inte "rätt" så till slut fick det bli en av klänningarna jag hade hängande i garderoben
En klänning som jag alltid trivts bra i och som dessutom var lagom somrig o fin
Men den här gången är jag som sagt ute i tid, jag tog en chansning och beställde en klänning från Cellbes som anlände igår och efter en första provning så känner jag mig helt nöjd
Nu kan jag luta mig tillbaka en stund i väntan på att jag ska ge mig i kast att leta efter passande skor
Men skoletandet har jag gott om tid till, bröllopet går ju inte av stapeln förens första helgen i juli så varför jäkta ?
Jag kan ju inte frångå mina principer och helt skippa "sista minuten paniken" och ha både skor & klänning klart för tidigt
Lite stress på slutet måste jag ju ha...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar