söndag 12 januari 2014

Är det nu man ska ...

...  börja googla på övergångsåldern ?
 
Lördagskväll i ett vardagsrum mycket nära mig
 
- Älskling är det inte väldigt varmt härinne i kväll ?
 
- Näe.. tvärt om det känns behagligt
 
- Linn, tycker inte du att det är varmt ?
 
- Nej, inte speciellt
 
Hallå ? Vad är detta ?
Både käre maken och dottern brukar ju precis som jag vara värsta värmekaminerna så hur kunde det då komma sig att dom två satt där i soffan,  svala och totalt oberörda av tropikhettan som helt plötsligt slog till från ingenstans och höjde temperaturen inomhus med minst tjugo grader ?
Hur kunde det komma sig att deras hud kändes alldeles sval och precis som vanligt när min egen hud dröp av svett ?
Eftersom jag timmen innan tagit första dosen kortisontabletter försökte jag med ett
 
- Det kanske beror på kortisonet ?
 
Maken tittar upp, ler och säger sen
 
- Jag tror kanske att det kan ha med åldern att göra...
 
 


Som alltid likabrutalt ärlig och kanske är det så att det är nu det är dags att börja googla på "övergångsålder" , "vallningar" och andra okända ord...
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar