måndag 13 januari 2014

Dagens...

... boktips
 
 
Jag tycker verkligen om att läsa men det finns bara ett problem
Dagtid har jag lite svårt att hitta både tid och lugn nog att sjunka in i en bok så läsningen hör kvällen och läggdags till
Det lite tråkiga då är att jag har en förmåga att efter sådär en max två sidor kliver jag in i någon form av microsömn som innebär att jag till slut läser först samma stycke sen samma mening inte bara en, två utan ett flertal gånger och det hela brukar sluta med att min omtänksamme make försiktigt lirkar boken ur min hand, ännu försiktigare lirkar av glasögonen för att till slut släcka min sänglampa och då mötas av ett
 
- Vad gör du ? Jag läser ju....
 
- Nej det gör du inte, du sover!
 
 


Men så fick jag tips om boken "En man som heter Ove" skriven av Fredrik Backman och vad kan jag säga mer än att har du inte läst den - se till att göra det !
Redan efter första kapitlet låg jag och småfnissade högt och var helt fast
Boken är, ja helt underbar helt enkelt
En riktigt härlig feel good bok som hållit mig vaken inte bara en kvart, en halvtimme utan långt in på småtimmarna och jag har verkligen fått tvinga mig själv att lägga undan boken för att sova och det var med ett sting av sorg som jag läste sista kapitlet nu i natt
Jag hade lovat Paul att bara läsa en timme, att släcka lampan senast halv ett men klockan hann bli halv två innan sista ordet var läst
Utan att avslöja alltför mycket så kommer du i boken att möta en helt underbar man vid namn Ove och en brokig skara av människor i hans omgivning, människor och situationer du förmodligen kommer att le lite igenkännande åt men framför allt hoppas jag att du precis som jag kommer att fyllas med en härlig må bra känsla...


2 kommentarer:

  1. Ha ha ha jag håller på med tre böcker nu en som jag lyssnar i lurar och just denna bok pluss en hästbok...jag kryper upp i soffhörnan och läser sedan försöker jag även att läsa någon sida innan ögonen korsar sig i sängen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar att jag kunde läsa under dagtid men det finns så många störningsmoment hela tiden men jag ska nog ta och skärpa till mig på den punkten för hur det än är så är det otroligt roligt att läsa

      Radera