tisdag 30 september 2014

Dagens komplimang...

... eller inte
 
 
När jag var klar hos en av våra kunder idag sa hen
 
- Ni i hemtjänsten är verkligen värda er vikt i guld
 
Sen tittade hen på mig uppifrån och ner och fortsatte
 
- och då kan du tänka dig hur värdefull just du är
 
 


Ja tack, med tanke på att jag snarare befinner mig och brottas i sumoklassen än boxas i flugvikt så måste ju det innebära att jag är alldeles utomordentligt värdefull
Nästan lite tur att man inte är till salu eftersom ingen ändå skulle ha råd att köpa en
Nåväl, värdefull eller ej hur som helst är det alltid en  lika skön känsla som infinner sig när man  lämnar  en nöjd och glad  kund för att kila vidare till nästa 
En kund som i det här fallet blev det ett kärt och mycket trevligt  återseende
 
 
 
 
Jag hade inte varit hos den här kunden sen i maj förra året och med tanke på hur många som hunnit passera hemma hos hen sen dess hade jag ingen större förhoppning om att hen skull komma ihåg mig men jag hann inte mer än kliva innanför dörren förens hen gav mig världens kram och sa
 
- Å så roligt, tänk jag trodde att du hade slutat... Å vad glad jag blir... Nu vill jag höra allt om bröllopet, jag har funderat och undrat så mycket
 
Helt otroligt, hen inte bara kom ihåg mig utan även att det vankades bröllop förra sommaren och nu kunde jag ju dessutom glatt berätta att det varit bröllop även den här sommaren och tack vare teknikens under - läs mobilen - så kunde vi till hens stora förtjusning titta på foton från både Anna & Magnus och Joakim & Hannas bröllop och självklart fick jag höra vilka underbart vackra barn jag har och vilka otroligt vackra brudpar det var
Vi hade så mycket att prata om att vi nästan glömde bort varför jag var där men som tur är så kan man ju både diska och göra en omläggning under tiden man pratar med varandra
Dom där femtio minutrarna jag hade hos den kunden fullkomligt svischade förbi i raketfart och efter det besöket var min arbetsdag över och än en gång har jag kunnat konstatera att tack vare våra härliga kunder har jag nog ett av det bättre jobben man kan ha
 
 



2 kommentarer:

  1. De är just de kunderna som även gör jobbet så värdefullt :) /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, jag hade en riktig gulddag idag. Världens energipåfyllning <3

      Radera