lördag 6 september 2014

Så var det det här...

... med nycklar
 
Jobbade ett kort pass idag, ja numera är de flesta av mina arbetspass väldigt korta men dagens 3.5 tim. tillhör det allra kortaste på schemat
På min arbetsorder stod fyra besök varav det vid tre av besöken behövdes nyckel för att ta sig in till kunden och sen även låsa när jag lämnade kunden
Så med andra ord hade jag tre nycklar i min jackficka, vid första kundbesöket stack jag ner handen och fiskade upp en nyckel, givetvis fel nyckel
Ett försök till men även där fiskades fel nyckel upp men på tredje försöket blev det jackpot
In till kunden som lite försynt undrade om jag kunde tänka mig att ta en snabbis till konsum och köpa en sak som hon behövde
Why not liksom , vi hade femton minuters väntan mellan ögondroppar som skulle ges dvs tid som mycket väl räckte till en snabbis till affären
Innan jag kunde hasta iväg till affären skulle dörren låsas, handen ner i fickan, fram med en nyckel, givetvis fel nyckel, ner med handen igen och denna gång rätt nyckel
Tillbaka hos kunden igen var det åter dags att leka "hitta nyckel",  även den här gången hittade jag rätt redan på andra försöket
Vidare till nästa kund och dags att hala fram nyckel, givetvis fel nyckel och det krävdes tre försök innan jag  halade fram rätt nyckel och sådär fortsatte det även under resterande kundbesök
Inte en enda gång lyckades jag få tag på rätt nyckel vid första försöket och jag kunde inte låta bli att fundera över varför jag i princip aldrig lyckas hala fram rätt nyckel på första försöket
Rent krasst borde jag ju lyckas med det någon endaste gång under en arbetsdag men enda gången jag lyckades hala fram rätt nyckel idag var när jag skulle ta fram cykelnyckeln och det kan ju ha berott på att jag just av den enkla anledningen att jag skulle slippa leta nyckel la just cykelnyckeln i en alldeles egen ficka....
 
 


3 kommentarer:

  1. Vi har nyckelgömma numera hos de allra flesta. Alltså behöver man oftast bara en nyckel (som låser upp gömman placerad vid varje brukares dörr). Nån enstaka har vägrat pga att de haft skumma grannar o inte litat på att gömman är så säker som den är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hos oss jobbas det för att vi ska få så att vi både låser upp dörrarna och loggar in med telefonerna... Fram tills dessa får jag fortsätta att gräva i mina fickor *plötsligt händer det*

      Radera
  2. Mmm vi har intraphone o loggar in med. Funkar sådär när det är på ställen med dålig mottagning eftersom det går över nätet hela tiden.

    Men du kanske kan samla nycklarna på en nyckelring under dagen iaf. Alla nycklar upp ur fickan på en o samma gång

    SvaraRadera