fredag 5 september 2014

Kan själv...

... även om det sitter långt inne
 
 
Dagen innan Paul åkte till USA fick jag en ny kamera och eftersom jag är väl medveten om mitt totalt nollställda sinne för allt vad teknik heter så såg jag till att Paul fick installera det som skulle installeras i datorn för att jag skulle kunna överföra bilderna från kameran dit innan han åkte iväg
Första överladdningen av bilder gick hur smidigt och galant som helst och jag kände mig riktigt nöjd när jag såg resultatet av mina första trevande knäppningar
Men så i förmiddags var det dags att ladda över ännu en laddning foton och helt plötsligt så hamnade dom inte alls där dom skulle
 
 
 
 
Till min stora besvikelse och förfäran hittade jag dom bara i det programmet som Paul installerat och inte i mitt vanliga bildbehandlingsprogram och hur jag än försökte och trixade så gick jag totalt bet på hur detta program fungerade och samtidigt kunde jag inte låta bli att undra över varför första överladdningen av bilder så snällt lagt sig tillsammans med alla andra foton när inte denna gjorde det
Och jag kan erkänna att jag mer än en gång svor och förbannade att maken just nu befinner sig på andra sidan Atlanten och inte kunde bistå med hjälp
Jag gjorde verkligen inte bara ett utan flera försök att förstå mig på det hela men det var liksom lönlöst, det enda som hände var att jag kände hur frustrationen så sakteliga stegrades och jag försökte intala mig att maken snart är hemma igen och att världen inte skulle gå under bara för att jag inte kunde pilla med mina bilder just här och nu utan snällt skulle få vänta några dagar
 
 
 
 
Jag försökte släppa det hela men lika mycket som jag är en teknisk novis ungefär lika envis och tjurskallig kan jag vara när det inte vill sig så medans Linn la sig för att kolla på Frost slog jag mig ner framför datorn för att än en gång försöka hitta en lösning och skam den som ger sig
Helt plötsligt började jag så smått hitta rätt i programmet och kunde börja "pilla" lite med bilderna och ungefär lika plötsligt upptäckte jag att alla bilder jag laddat över från nya kameran av någon anledning hamnar på "fel ställe" bland mina andra foton så plötsligt fanns dom till min stora lycka även i mitt vanliga bildredigeringsprogram och äntligen kunde jag börja "pilla" på riktigt
 
 


Så visst kan en bra kvinna reda sig själv men ack så mycket lättare och smidigare det går när hon får hjälp av någon som verkligen kan så jag tänker nog fortsätta att knorra lite över att maken för tillfället befinner sig på fel sida Atlanten...
 

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar