tisdag 9 september 2014

När livet ger dig citroner...

... se då till att väga upp det med något sött
 
 
Ledig dag idag och jag hade egentligen några "to do" på min lista
Min plan var att beta av en av dom idag men eftersom Linn är risig och fick vara hemma från skolan idag så var det bara att tänka om
Att ge mig på hennes rum för att sortera ut leksaker är liksom inte att tänka på när hon är med
 
- Nej mamma plocka inte undan den, jag ska leka med den... sen
 
- Nej jag vill ha mina Barbies kvar uppe... jag ska leka med dom sen
 
- Nej släng inte den målarboken, det finns en bild kvar att måla
 
- Inte den söta nallen...
 
Osv i all oändlighet, rensa i Linns rum görs bäst när Linn inte är hemma
 
 


Istället fick det bli lite terapi i form av bakning, ett perfekt sätt att koppla av och släppa alla tankar som snurrar runt för tillfället
Jag började med äppelbullar, sen blev det kanelbullar och när jag ändå höll på så snodde jag ihop rågsiktskakor och en limpa och avslutade sen terapi med att koka lite äppelkräm till mellanmål
 
 
 
 
 
 
Det var länge sen jag hade sån bakterapi som idag och det var riktigt skönt att få baka loss och låta tankarna snurra hit och dit
Blev jag klokare av det ?
Kom jag fram till något ?
Högst tveksamt men ibland är det liksom skönt att bara låta tankarna flyta runt i alla möjliga riktningar och se saker och ting ur olika perspektiv och hur det än är så finns frågor man aldrig kommer att få svar på och det finns saker man inte kan påverka och ibland är det kanske allra bäst att bara släppa och gå vidare om inte annat så för sin egen skull...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar