torsdag 11 september 2014

Dagens ...

... goda råd
 
 
I går hade vi möte på jobbet, ett möte där det mesta handlade om ekonomi, vikten av att logga, logga, logga  och hot om nerläggning av hemtjänsten och istället låta någon annan aktör ta över
I såna stunder känns jobbet så där lagom inspirerande och tankarna eller rättare sagt drömmen om ett litet cafe  eller varför inte en  tyg & garnbod dyker upp i skallen
Men så kommer dagar som idag då det på arbetsschemat finns härliga kunder som bjuder in till mysiga samtal och man går från jobbet med en glad känsla i magen
 
 


En av kunderna jag besökte idag berättade om hur glad hen var över sin kärleksfulla barndom och hen kunde inte förstå att inte alla barn fick chansen att växa upp så
 Innan jag skulle gå sa hen till mig
 
- Gå nu hem och överös din dotter  med kärlek och när det svämmar över trycker du dit  lite till för du vet man kan aldrig få för mycket kärlek som barn och ju mer kärlek du ger till ditt barn ju mer kan hon sen ge vidare till de som kommer att behöva den och det finns många som behöver kärlek därute i världen...
 
 
 
 
Så sant så sant och jag ska fortsätta att göra vad jag kan i det fallet och hitintills tror jag att vi har lyckats rätt bra med att pumpa in kärlek i Linn men som sagt
- man kan aldrig ge för mycket kärlek !
 
 
 
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar