lördag 6 september 2014

Så var det...

... det där med läxor
 
 
Jag och läxor har aldrig varit riktigt kompisar
När jag själv gick i skolan hävdade jag mycket bestämt att vi aldrig hade läxor, oftast funkade det knepet och jag vet att dom enda läxor jag la energi på var läxorna vi fick i tyskan och detta mest för att jag gick i en liten grupp där de fem andra var riktiga plugghästar och jag visste att det inte gick att maska på dessa lektioner utan "var sjätte fråga" var given att ställas till mig så det gällde att hålla jämna steg med dom andra i gruppen
 
 


Men det är ju inte så att man blir kvitt läxor bara för att man själv lämnat plugget för länge sen
Linn behöver fortfarande påputtning och viss hjälp med läxorna och jag skulle ljuga om jag sa att jag gör vågen för det här med läxor
Sanningen att säga så tillhör jag skaran som inte riktigt förstår varför läxor anses som så otroligt viktiga att ge
Än mindre kan jag förstå att man ger en matteläxa över helgen, läxan delas ut på fredagen och ska lämnas in på måndagen
Hallå ?
Hur många av oss vuxna skulle tycka att det var ok att ta med sig jobb hem över varje helg ?
Visst, oftast tar läxorna bara tjugo minuter en halvtimme att göra men de ska ändå göras och detta under helgen, helgen då man i mina ögon borde få vara ledig från skolan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar