fredag 26 september 2014

I dag är jag...

 
 
... en surkärring
 
Nej jag tycker inte att det är ett dugg charmigt med barn som
 
*Lämnas vind för våg i en affär och gör livet surt för alla andra som handlar
 
*Kör in i hälsenorna på en med sina små kundvagnar
 
*Klättrar upp och klänger på platsen där man ska ställa kasen för att packa sina varor och än mindre gillar jag barn som rotar bland mina varor och vrålar
- Mamma jag vill ha chooookllllllaaaad
och griper tag i den samma dvs min chokladbit som jag precis betalat utan att mamman som står i kön säger ett enda ljud utan låtsas leta efter något i sin egen varukorg i hopp om att någon annan än just hon ska behöva uppfostra sin unge
 
 
Och inte heller tycker jag om föräldrar som
 
*Tror att affärerna håller sig med inhyrda barnvakter så att det bara är att låta ungarna springa fritt medans man själv går runt och handlar i lugn och ro
 
*Tycks leva i villfarelsen att leksaksavdelningarna/leksaksaffärerna egentligen är förtäckta lekplatser där det är fullkomligt ok och naturligt att låta sina barn härja fritt och leka som om dom vore hemma i sitt eget rum med den lilla skillnaden att man inte städar undan efter sig utan gärna lämnar öppna kartonger och leksaker på golvet
 
 


 
Ja, i dag är jag som sagt en surkärring och i just det här ämnet kommer jag nog att fortsätta att vara det och jag har full förståelse för att det finns cafe/restaurangägare som väljer att ha "barnfritt"
Det är något som dagens föräldrar bäddat för själva och nu menar jag givetvis inte alla föräldrar men bra många är det som verkar ha en hel del att jobba på med sina barn och en bra start är att lära barnen att det där med respekt är inte något som kommer gratis utan det handlar om att ge och ta
Visar man respekt mot andra så möts man ( oftast ) av respekt tillbaka men väljer man att köra in i folk, tränga sig på och vara allmänt jobbig och gapa och skrika så kan man inte förvänta sig att människor man möter ska möta en med ett leende och tycka att man är det allra underbaraste som någonsin satt sin fot här på jorden... 
 
 
 
 



2 kommentarer:

  1. håller med håller med håller med /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det finns fler "surkärringar" därute :-D

      Radera