lördag 6 september 2014

Tekniknörd...

... del två
 
 
I går kväll hade Linn och jag myskväll dvs vi gonade ner oss i sängen med lite chips, salta pinnar & Frost som underhållning
Medans jag laddade filmen konstaterade Linn att det var lite synd att hon inte hade lärt sig hur vår nya tv fungerade eftersom hon då hade hon kunnat se på film när hon vaknade och jag hade åkt till jobbet
Eftersom vi ville börja se på filmen bestämde vi att vi så fort som möjligt skulle lära henne hur tv funkade och hur man startade en film på ViaPlay
Ja sen började vi se filmen men lite drygt in i halva filmen kände sig Linn trött och ville sova...
 
 


... i dag när jag kom hem från jobbet var det första Linn sa
 
- Mamma, nu vet jag hur eran TV fungerar, det var superenkelt. Som en surfplatta typ
 
Hmmm,  jag vill inte ens tala om hur många försök jag behövde på mig för att överhuvudtaget förstå hur jag skulle komma in i TVenyn och kunna byta kanal
Än mindre vill jag tala om hur många försök det krävdes innan jag kände att det där med ViaPlay var ett smidigt sätt att se på film/serier på...
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar