måndag 28 mars 2011

Är du...

... smartare än en femteklassare

Ja det programmet tittade vi lite på i lördags
Här hemma skulle jag kunna ställa mig frågan
- Är jag smartare än vår 5åring?

Vi var in en sväng på Rusta och Linn som fått både ny tunika, en scarf o lite påskåyssel hade nog greppat atr det inte riktigt var läge för henne att fråga om nå´t mer så efter en stund där på Rusta sa hon
- Mamma, jag vill köpa en present till dig... jag ska hitta något du önskar dig och sen får du betala

Linn gick runt lite och stannade till slut framför en korg med små nallar i
- Mamma, önskar du dig en ljus eller mörk?
- Jag vet inte, du får bestämma
- Du önskar dig en mörk...

Vi betalde våra prylar och så fort vi passerat genom kassan så säger Linn
- Jag har ångrat mig... Jag behåller nallen själv
- Men vänta lite, det var ju en födelsedagspresent till mig
- Äsch, du kan få tofsarna vi köpte... det blir bra... jag behåller nallen

Tja, jag kan inte låta bli att erkänna att jag blev lite lurad av den lilla damen
Jag är tämligen säker på att hon hade planerat detta scenario mycke noggrannt,
Hon visste som sagt mycke väl att hon inte skulle ha fått nallen om hon hade frågat och hon visste lika väl att jag inte skulle kunna säga nej när hon ville köpa en födelsedagspresent till mig
Så,
ja helt klart är vår lilla 5åring smartare än sin mamma och jag får väl trösta mig med att det är tanken som räknas


2 kommentarer: