söndag 20 mars 2011

En lång och...

... intensiv dag har nu blivit kväll

Linn vaknade redan strax före sju i morse *gäsp*
Eftersom Paul kom hem vid tre tiden i natt så var det ju rätt självklart att det var han som skulle få en sovmorgon,
förvisso gick jag väl o la mig ungefär vid samma tid men det var ju liksom lite mer självförvållat

Linn o jag mornade oss lite och efter frukosten åkte vi upp till stallet
Lite pysseloch mys med Prinsessan samt en kort ridtur




Vädret var helt underbart och när vi åkte hem kände jag att jag inte hade någon större lust att åka hem och bara vara utan frågade Linn om hon ville åka till Norrtälje och ta en promenad längs ån och mata lite änder
Linn fnissade till och frågade sen

- Skämtar du eller ?
- Jag menar allvar, ska vi mata änder ?
- Jag vill Jag vill Jag vill!

Så vi åkte hem, bytte om, rotade fram lite bröd i frysen och Paul som hade vaknat hängde ochså med





Att mata änder är något Linn gör med skräckblandad förtjusning,
när hon var mindre ville hon alltid sitta kvar i vagnen och givetvis var det jag som då fick stå för matningen
- Änderna är ju dööööö läskiga
I dag var hon dock lite tuffare och vågade både kasta bröd till änderna och gå riktigt nära
När brödet var slut tog vi en promenad längs ån och njöt av solen





Vi hamnade vid Konsthallen och gick in där en sväng och kikade på den pågående utställningen som var riktigt trevlig i all sin enkelhet




Utanför Konsthallen hittade Linn en vattenpöl som hon givetvis var tvungen att testa plaskkapaciteten i





Vi fortsatte vår promenad längs ån och letade oss sen in mot affärsgatan,
lite trist att det enda som är öppet i Norrtälje en söndag är cafeerna, Åhlens & KappAhl
Det fick bli lunch på Subway och sen en sväng in på Åhlens där jag hittade en fruktkorg som fick följa med oss hem





När vi hittade hem till Frihamra igen kände både Linn och jag att vi inte riktigt hade stillat vårt behov av frisk luft och sol så vi stannade ute en stund och gungade medans Paul gick in och började förbereda kvällens sändning





Efter lite gungande gick vi in men efter en stund kände Linn att hon ville ut på ännu en promenad så Linn och Paul försvann ut på en kortis
Linn kom tillbaka med en hink fylld med lite kottar, löv och annat "pyssel" som hon hade hittat så medans Paul fixade middagen sate sig Linn och pysslade lite





Den senaste tiden har hon blivit en riktig "PysselMaja",
det klipps, klistrars & målas i parti och minut och det ena konstverket efter det andra produceras i en aldrig sinande ström





Eftersom jag är i total avsaknad av den sortens pysselgener så förmodar jag att det är ett arv från Pauls sida
Jag passade på att roa mig med det jag är bäst på eller rättare sagt det som roar mig mest just nu
- att baka!
Testade ett nytt recept som jag hittade...




... och, ja choklad & jordnötssnittarna var precis så goda som jag förväntade mig att dom skulle vara







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar